Miért nem kattintanak a weboldalamra a Google találati listáról?

Előfordult már, hogy ránéztél a weboldalad statisztikáira, és azt láttad, hogy megjelensz a Google találati listáján, mégsem jönnek látogatók? Ez sok vállalkozóval előfordul – de van rá magyarázat, és ami még jobb: van megoldás is.

Ebben a cikkben bemutatjuk, miért nem kattintanak az emberek a weboldaladra a keresési találatok közül, és mit tehetsz azért, hogy több látogatót szerezz a Google-ből.

Mi az a kattintási arány (CTR), és miért fontos?

A kattintási arány (CTR) azt mutatja meg, hogy hányan kattintanak a weboldaladra azok közül, akik meglátták azt a Google keresési találatai között.

Például: ha 100 ember látja a weboldalad egy adott kulcsszóra, de csak 5 kattintanak rá, akkor a CTR-ed 5%.

Minél magasabb a CTR, annál több látogatód lesz.

Ráadásul a Google algoritmusa figyeli a kattintási arányt is – ha sokan kattintanak, az javíthatja a helyezésedet.

Hogyan tudom megnézni, hogy mennyi a CTR a weboldalamon?

A Google Search Console egy ingyenes eszköz, amellyel pontosan láthatod:

  • Hányan látták a weboldalad (megjelenések)
  • Hányan kattintottak rá (kattintások)
  • Mekkora az átkattintási arány (CTR)
  • Milyen kulcsszavakra jelentél meg a keresésben

Hol találod meg?

  1. Nyisd meg a Google Search Console-t
  2. Válaszd ki az oldaladat
  3. Menj a „Teljesítmény” menüpontra
  4. Ott láthatod a kattintások, megjelenések, CTR és átlagos pozíció adatait

1. Leggyakoribb ok: Nem elég vonzó az oldalcím (meta title)

A keresési találatok között a cím (meta title) az első dolog, amit a felhasználók meglátnak. Ha ez nem figyelemfelkeltő, akkor könnyen továbbgörgetnek.

Példa rossz meta title-re:

“Főoldal – Kovács Kft.”
Ez semmit nem mond el arról, mit kínál az oldal, mire jó, és nem tartalmaz kulcsszót sem.

Példa jó meta title-re:

“Könyvelés kisvállalkozóknak | Megbízható könyvelő Budaörsön”
Ez rögtön elárulja, kinek szól, mit kínál, és hol érhető el.

2. Nem jó a meta leírás (meta description)

A meta description a cím alatt megjelenő rövid szöveg, ami segít a felhasználónak eldönteni, hogy mire számíthat, ha rákattint.

Példa rossz meta description-re:

“Üdvözöljük a honlapunkon! Tekintse meg kínálatunkat!”

Ez túl általános, nem tartalmaz kulcsszavakat, és nem motivál kattintásra.

Példa jó meta description-re:

“Könyvelő Budaörsön kisvállalkozóknak. Átlátható árak, személyre szabott tanácsadás, gyors ügyintézés – kérjen ajánlatot még ma!”

Ebben van kulcsszó, előny, és cselekvésre ösztönzés is.

3. Nem elég megbízható a domain vagy a márkanév

Az emberek jobban megbíznak olyan weboldalakban, amelyeknek:

  • egységes arculatuk van
  • ismert a nevük
  • pozitív értékeléseik vannak

Ha a domain neved nem utal a szolgáltatásodra, vagy gyanúsnak tűnik, kevesebb kattintásra számíthatsz.

Tipp:

  • Töltsd ki a Google Cégem profilod
  • Legyen az oldalad HTTPS tanúsítvánnyal ellátott (zöld lakat)
  • Mutass valódi ügyfélvéleményeket

4. Nem vagy elég elől a találati listában

A legtöbb ember csak az első 3–5 találatot nézi meg a Google-ben. Ha a weboldalad az 1. oldal alján vagy a 2. (vagy annál hátrébb) található, drasztikusan csökken az esélye annak, hogy rád kattintanak.

Ez azonban nem végleges állapot – lehet rajta javítani, ha tudod, min érdemes változtatni.

Hogyan javíthatsz rajta?

Kérj ingyenes SEO auditot >>

Az első lépés, hogy tudd, hol tartasz most. Egy gyors, ingyenes SEO audit során feltérképezheted:

  • Hány kulcsszóra szerepel az oldalad
  • Milyen pozíciókban vagy jelen
  • Vannak-e technikai hibák az oldalon
  • Hiányoznak-e meta adatok, képleírások, strukturált adatok stb.

 

Egy ilyen SEO elemzés segít pontos képet kapni arról, min kell javítani ahhoz, hogy feljebb kerülj a Google találati listáján.

Készíts célzott, hasznos tartalmakat

A Google azt szeretné megmutatni, ami valóban segít a keresőknek. Ezért fontos, hogy az oldaladon:

  • Olyan kérdésekre válaszolj, amiket az ügyfeleid is feltesznek (pl. “Mennyibe kerül egy könyvelő havonta?”)
  • Használj long-tail kulcsszavakat, amik kevésbé versenyképesek, de pontosabb keresési szándékra céloznak (pl. “adóbevallás kisvállalkozóknak budapesti könyvelővel”)

Szerezz megbízható linkeket

Ha más, releváns oldalak hivatkoznak rád (pl. szakmai blogok, helyi portálok), azzal nő az oldalad hitelessége.

Frissítsd rendszeresen a tartalmat

A Google értékeli az aktuális, naprakész tartalmakat. Ha egy blogbejegyzésedet frissíted új információkkal vagy dátummal, az is segíthet feljebb kerülni.

 

Ne aggódj, ha most még nem vagy elől a Google-ben – ez nem végleges!

Kérj tőlünk ingyenes SEO auditot az info@clicknest.hu email címen vagy a lenti űrlap kitöltésével, és megmutatjuk, hogyan kerülhet a weboldalad előrébb, több látogatóval és nagyobb bevétellel!

5. Nem mobilbarát az oldalad

Ha az oldalad nem néz ki jól telefonon, az emberek egyszerűen nem fognak rákattintani – vagy azonnal kilépnek.

Ellenőrző kérdések:

  • Mobilon is jól olvasható minden szöveg?
  • A gombok jól kattinthatók?
  • Nincs túl sok apró elem vagy lassú slider?

6. Lassú a weboldalad betöltési ideje

Ha az oldal betöltése több mint 3 másodpercig tart, sokan nem várják meg amíg betöltődik, visszalépnek a keresési oldalra.

Tippek a gyorsításhoz:

  • Képek optimalizálása (pl. WebP formátum)
  • Gyors tárhely használata
  • Cache és minifikálás beállítása

Gyakori hibák, amik miatt nem kattintanak a weboldaladra

  • Túl általános cím: „Főoldal” vagy „Üdvözlünk”
  • Meta description (leírás) kihagyása vagy duplikálása
  • Kulcsszavak hiánya a címben
  • Nincs egyedi értékajánlat a szövegben

    Kérdésed van, vagy esetleg cikk ötletet ajánlanál?

    Töltsd ki az űrlapot és választ kaphatsz a kérdésedre.



    Az űrlap elküldésével elfogadod az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.

    Legfrissebb bejegyzések:

    Miért nem hoz eredményt a weboldalam keresőoptimalizálása

    Miért nem hoz eredményt a weboldalam keresőoptimalizálása?

    Miért nem hoz eredményt a weboldalam keresőoptimalizálása? Mi számít eredménynek a keresőoptimalizálásban? Mielőtt belevágunk, fontos tisztázni: mit is jelent az eredmény a keresőoptimalizálásban? Több látogató a Google-ből Jobb helyezés a keresési találatokban Több érdeklődő, több megrendelés, több bevétel Ha ezek...

    Tovább olvasom